Met het mooie lenteweer is het snakken naar leuke uitstapjes. In afwachting van een positief signaal kijken we uit naar de zomer en de Davidsfonds Zomerzoektocht. De 34ste editie van ons zomerevenement landt dit jaar in Brussel, hoofdstad van Vlaanderen.

Omdat er teveel te ontdekken valt in deze grootstad, kan je dit jaar kiezen uit vier wandelzoektochten. Ga je voor kort of lang, ontspannend of uitdagend met verschillende doordenkers? De keuze is helemaal aan jou. Of ben je na het vele thuis zitten toe aan wat meer? Doe dan gewoonweg de vier zoektochten. En goed nieuws, dankzij een samenwerking met NMBS reis je met de trein 50 % goedkoper naar Brussel Centraal, het startpunt van alle wandelingen.

Bestel een deelnemingspakket, inclusief een handige stadsgids, bij ons. We hebben nog 5 pakketten Brussel Central (8 km) en 2 pakketten Brussel Classic (12 km).

Parcours:

‘Brussel Central’ – 8 km

Hallo Everard ’t Serclaes! Die kom je tegen op de hoek van de Grote Markt als je een toertje maakt rond het Centraal Station. Daarna stap je via de Kunstberg langs het Koninklijk Paleis en het Warandepark naar het Jubelpark en voorbij Berlaymont naar de chique wijk met de Square Ambiorix en het Marie-Louise plein. De Europese Wijk, de Militaire School, de verschillende musea die je passeert: ze leveren heel wat intrigerende vragen voor deze ontspannende Zomerzoektocht!

‘Brussel Classic’ – 12 km

Brussel is méér dan Manneken Pis, het stadhuis en het Atomium, dat bewijst deze stevige Zomerzoektochtroute. Je vertrekt aan het Centraal Station en stapt via de Grote Markt naar de hippe buurt rond het Sint-Katelijneplein, maar dat is nog maar het begin. Je steekt het Kanaal over naar Sint-Jans-Molenbeek en verkent de Brusselse Rand tot voorbij de Heizel. En ondertussen is het stevig quizzen om alle vragen van jouw Zomerzoektochtroute opgelost te krijgen!

De deelnemers van de 2-daagse zoektocht 2019.

Bekijk de foto's in onze fotogalerij.