Nieuwsbrief februari 2021

'Luisteren naar de zee', luistercursus bij Davidsfonds Academie

Interessant om weten

Beste lid en sympathisant

Aan het begin van 2021 beleven we nog steeds onzekere maanden van geduldig afwachten en moeten we ons nog dagelijks schikken naar levensnoodzakelijke beperkingen.
Maar toch blijft ons Davidsfondsbestuur zoeken naar mogelijkheden van verbinding. Ook in februari kunnen we jullie toch opnieuw tips geven voor enkele coronaveilige initiatieven.

Wandelzoektocht Ontdek de rust van Ver-Assebroek

4 januari tot 30 april 2021

Een leuke activiteit om te doen met de eigen bubbel: een WANDEL- EN FOTOZOEKTOCHT in het landelijke Ver-Assebroek. En vind je niet alles, dan kom je gewoon terug. De natuur ziet er iedere keer anders uit. De totale afstand is ongeveer 3,5 km. De zoektocht loopt van 4 januari tot 30 april en start op het kerkplein van Ver-Assebroek. Dit is ook het eindpunt. Veel succes!

De eerste drie winnaars krijgen een Davidsfondswaardebon van € 30.

Indien je wenst deel te nemen aan de zoektocht stuur dan een mail naar davidsfondsva@gmail.com

Klik hier voor meer info
Reglement
Klik hier om in te schrijven

Pittige vertellingen meesterlijk verhaald door Hilde Rogge en virtuoos aangeblazen op accordeon door Rein De Vos

13 – 14 februari 2021

Rein De Vos - Muzikale Vertellingen

Om het weekend van Valentijn toch op een gezellige manier te vieren, laten we je proeven van licht erotische en sappige verhalen. Hilde Rogge dook in de zinnelijke, zondige en chaotische mensenwereld van Giovanni Boccacio, maakte een selectie van verhalen uit zijn Decamerone en vertelt ze verder in een even pittige, poëtische, geestige en eigentijdse taal. Verhalen over liefde en lust vol ongepolijste levenslust, maar ook soms met een dramatisch kantje. Een meesterwerk meesterlijk verteld door een uitmuntende vertelster en een klasse accordeonist. Appetijt verzekerd. Deze activiteit komt in de plaats van Toast Literair.

Hilde Rogge is een integere verhalenvertelster pur sang; een speelvogel die reist door het leven en geprikkeld raakt door verhalen waarin ze zichzelf ontmoet. Met een grote naturel en vol begeestering kruipt ze in de huid van haar personages. Speels, dynamisch, gekruid en met de nodige dosis humor.

Rein De Vos speelt intussen meer dan twintig jaar accordeon en heeft zich ontplooid tot een veelzijdige muzikale duizendpoot. Met trekken en duwen vermengt hij de jazz van eigen en Amerikaanse bodem met de heerlijk draaiende Franse musette.

Omwille van de beperkingen door corona wordt dit programma virtueel aangeboden door een beveiligde link die in het valentijnweekend ter beschikking gesteld wordt. Leden van het Davidsfonds krijgen de link gratis. Niet-leden kunnen inschrijven door betaling van € 5 op het rekeningnummer BE03 9300 0708 3084 van Davidsfonds Ver-Assebroek.

Lees hier de uitnodiging (ook voor niet-leden)

Ondertussen heb je misschien al de vernieuwde website van Davidsfonds Academie bezocht. Deze maand brengen we de webinars in de kijker. Dat zijn seminaries op
het web, gestreamde lezingen dus. In tegenstelling tot een onlinecursus moet je
wel inloggen op een welbepaalde dag en uur.
Na betaling krijg je de dag voordien de link. Bij een webinar kan je eventueel ook
gerichte vragen stellen aan de spreker.

Onze tip van de maand:
driedelige luistercursus 'Luisteren naar de zee' op vrijdag 12, 19 en 26 febr.
om 14 uur.

Meer info: https://www.davidsfondsacademie.be/aanbod/info/ecourses/54

Interessant om weten

• Vanaf volgend cultuurseizoen (2021 - 2022) start het Davidsfonds met een nieuwe traditie: de Nachten van de Geschiedenis zullen nu plaats vinden in de week van 11 november. Dit kalenderjaar krijg je dus twee edities: van 8 - 14 maart (weliswaar een virtuele editie) en van 8 - 14 november.

• Pin vast in de kalender: onze culturele vierdaagse naar Midden Nederland van 4 tot 7 mei 2022.

• We kijken nu al uit naar de Zomerzoektocht van 2021.
    We bezoeken de Leiestreek tussen Gent en Zulte. We hopen op een min of meer normale zomer met een groepsdeelname.
  • We kregen nieuws van Studio 100. Een herstart is nog niet voor meteen maar we kregen een waardebon, die geldig blijft tot 2023. We doen dus een nieuwe poging om de musical 40-45 te programmeren in het voorjaar van 2022. Tegen dan zullen we wel coronavrij zijn, zeker?