Beste leden en sympathisanten

Het normaal van vroeger is spijtig genoeg nog niet voor meteen en de wintermaanden zullen we noodgedwongen moeten ondergaan in de strikte familiekring. Ons gezellig samenzijn met de kerstsamenzang 'U zijt wellekome', het zondagmorgenontbijt met een toast en een lezing, ons ledenfeest, onze culturele vierdaagse naar Midden-Nederland moeten we tegen onze zin  annuleren of uitstellen.

Maar jullie Davidsfondsbestuur laat zijn leden niet in de kou staan. We geven je hier alvast enkele cultuurtips om de maand december door te komen. En wat 'Toast Literair' (weekend 22 - 23 januari 2021) betreft: we zorgen voor een waardig, leuk en veilig alternatief, dat we als dank voor het hernieuwde lidmaatschap gratis aan onze leden aanbieden. Meer info in de volgende nieuwsbrief.

Hou het veilig en het ga jullie goed! We leven op hoop en liefde!

Wintergloed

Plannetje van wintergloed

Georganiseerde wandelingen zitten er nog niet in, maar toch kunnen we jullie een wandeltip aanbieden want in onze stad worden we verwend met 'Wintergloed'. Het is erg de moeite waard en het stille Brugge heeft nu ook zijn voordelen voor mooie foto's, maar het bewandelen van het circuit doe je natuurlijk best niet in het weekend.

We willen nogmaals de onlinecursussen van de Davidsfonds Academie in de kijker zetten. Met een unieke code en jouw mailadres kan je elke aangekochte cursus bekijken op max. drie verschillende toestellen en dit zonder tijdslimiet.
Bekijk het nieuwe aanbod van de cursussen op http://www.davidsfonds.be

Onze tip voor deze maand: 'Op reis door het precolumbiaanse Peru'. Samen met archeologe Annelies Vergaeren ontdek je één van de oudste culturen van Peru, Caral; reis je naar het hoogland van Peru om bij de site van Chavin terecht te komen; trek je over de Andes heen naar de wolkenvolkeren van de Chachapoyas en eindig je bij de Inca's. En dat voor € 18 en zonder vliegangst. Gewoon van thuis uit. Is dit niet tof?

De Bourgondiƫrs

Al gehoord van een podcast?

Een podcast is een on-demand internet-/radio-gesprek. Het woord is een combinatie van pod (van de iPod ja) en broadcast. De meeste podcasts bestaan uit gesprekken tussen een zogenaamde host en een gastspreker. In andere gevallen is het een monoloog waarin een persoon zijn gedachten deelt of een theorie uitlegt. Maar je kan er ook auteurs beluisteren.

Op de website van Radio Clara hebben we er één uitgekozen. Geniet in alle rust van het verhaal van 'De Bourgondiërs' door auteur Bart Van Loo.

Luister hier naar de gratis podcast van Bart Van Loo

Boekenvoorstel - Pas van de pers

Het nieuwe boek van David Van Reybrouck. Van Kinshasa naar Jakarta: na zijn succesvolle boek over Congo reisde de auteur, opgegroeid in Ver-Assebroek, naar Indonesië en sprak met stokoude inwoners over de onafhankelijkheidsstrijd tegen de Nederlandse kolonisator. Hij zocht en vond zijn getuigen onder meer via sociale media en zelfs Tinder. Indonesië was "de eerste dominosteen die viel na de Tweede Wereldoorlog". Met verregaande gevolgen voor de rest van de koloniale wereld.

Je kan het boek bestellen via www.davidsfonds.be  of koop het boek in de lokale boekhandel.